| Komisyon Adı | : | ANAYASA KOMİSYONU |
| Konu | : | Siyasi Etik Kanunu Teklifi (2/1000) (Alt komisyon metni) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 21 .04.2016 |
REŞAT PETEK (Burdur) - Sayın Başkan, değerli arkadaşlar; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Şimdi, 3628 sayılı Kanun'un gerekçesi ve uygulamasına baktığımızda kamu görevlilerinin mal bildirimini düzenlemekte, cezai yaptırımlarını ortaya koymaktadır ve genelinde, mal bildiriminin kapalı olarak, kapalı zarfla... Gerçi orada biz farklı düzenledik iki yıl. Sonu sıfır ve 5'le biten yıllarda mal bildiriminde bulunulur 3628'e göre. Burada, o kanun kapsamında bir suç işlendiği iddiası veya şikâyeti, ihbarı olursa özel usulü de dikkate alınarak soruşturma yapılır. İşte o zaman bu mal bildirimi açılır. Onun üzerinde, diyelim ki geliriyle mütenasip olmayan haksız bir kazancı var mı, yok mu, malında böyle bir artış var mı, bunların değerlendirilmesi, özellikle o mal bildirimi hükümlerine göre yapılır veya işte rüşvet, yolsuzluk, zimmet, benzeri iddiaları denetleme imkânı sağlar.
Hani, bu yönde çok soruşturma yapmış, savcılık mesleğindeyken uygulamış bir kişi olarak ifade ediyorum yani hiçbir anlam ifade etmiyor gibi bakmamak gerekir. Zira, o beyan verilmemiş olsa... Diyelim ki devlet memuru maaşı belli, işte, milletvekilinin de şu anda ödenek ve yollukları belli. Burada bir milletvekili hakkında zaten suça konu yani Anayasa'nın 83'üncü maddesi kapsamında bir iddia olduğunda ve dokunulmazlık kalkarak soruşturma söz konusu olduğunda, elbette ki bu mal bildirimleri gündeme gelecektir.
O bakımdan, bir anlamı yok gibi bakmamak gerekir diye düşünüyorum. Bu açıdan, bir açıklama yapma gereği duydum.
Teşekkür ederim.