| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 18 .11.2014 |
ERDAL AKSÜNGER (İzmir) - Sayın Bakan, Karayollarıyla ilgili... Daha önce KGS, sonra OGS, şimdi de HGS diye bir sistem getirdiniz. Sizden önce yapıldı bunlar ama bunların geçiş nedenlerini açıklar mısınız? Mesela, OGS bir hızlı geçiş sistemi değildi de HGS'yi niye getirdiniz? Ayrıca, merak ettiğim bir söylenti var bu OGS'yle ilgili: Yazılımlarını İsrailli bir firmanın yaptığı ve bundan dolayı geçişlerin yapıldığı söyleniyor, buna bir cevap verir misiniz?
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI LÜTFİ ELVAN (Karaman) - HGS mi OGS mi?
ERDAL AKSÜNGER (İzmir) - OGS'den sonra HGS'ye geçiş var. Çünkü Avrupa'da baktığınız zaman, yirmi yıldır hemen hemen aynı teknolojiyi kullanarak gidiyor konular, biz de son on yılda üç dört tane model değişti, bunun açıklamaları nelerdir?
TİB'le ilgili daha önce sormuştum, o sorularım tabii baki. Bir de taşeron bir dinleme sistemi var mı? Durmadan bu duyumlar geliyor, özellikle Mecidiyeköy'de böyle bir yer olduğu söyleniyor. TÜRK TELEKOM'un olduğu binada 150 kişinin olduğu ve burada bir taşeron dinleme sistemi yapıldığı konusunda bazı duyumlar var, sizin bu konuda bilginiz var mı?
İnternet'te filtre uygulaması yapıyor musunuz? Yani ben Mecliste bile "VPN", yani "proxy" kuramıyorum. Yani şu anda mevcut İnternet'te sosyal medya... Herhangi bir yere girdiğiniz zaman "VPN" uygulamasına göre baktığınızda, bir "proxy" kurduğunuzda çok daha hızlı gidiyor ama normalde İnternet'e "VPN" uygulaması bir "proxy" kurmadan giderseniz inanılmaz yavaşlamış durumda. Ayrıca, bir şeye daha söyleyeceğim: Ben Meclisteyken bir Milletvekili olarak "VPN" kuramıyorum, yani beni takip ediyorlar ama bunu böyle alenen yapıldığını biliyor muydunuz?
İzmir-Çanakkale ve İzmir-İstanbul otoyolları zaten şu anda hepimizin de merak ettiği bir konu, yarım kaldı bunlar, ne zaman tamamlanacak, bunlar çok merak ettiğimiz konular.
Bir konu da, merak ettiğim bir istatistik var 2 boğaz köprüsüyle ilgili. Aslında geçiş istatistiklerine baktığınızda, her araç başına -o kadar çok toplu taşıma aracı geçmesine rağmen- 1,25 insan düşüyormuş, yani belediye otobüsleri de dâhil buna. Belli ki insan geçmiyor araç geçiyor buralardan, bununla ilgili bir çözüm öneriniz veya planınız var mı?
Teşekkür ederim.