| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/694) (Alt Komisyon metni) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 31 .03.2016 |
EMİNE NUR GÜNAY (Eskişehir) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Ben Sayın Usta'nın sorduğu bir soru vardı, ona kendi sahadaki deneyimlerimden yanıt vermek istiyorum.
Bu hanehalkı tanımı adres bazlı olduğu için zaten yaşlı kişiler çocuklarıyla birlikte aynı adreste yaşıyorlar ve adres aynı olduğu zaman da bu haklarından yararlanamıyorlar. Bizim sahada gördüğümüz şu: Yaşlı kişiyi farklı adreste gösteriyorlar veya kendi evi var ama orada yaşayamıyor, fiilen çocuklarıyla yaşıyor ama o adreste gösteriyorlar veya başka adreslerde gösteriliyor ve bu şekilde bu yardımdan yararlanmak isteniliyor. Şimdi, bunun önüne geçmek için, bunu daha legal hâle getirmek için demek ki 200 lira da olsa buna bir ihtiyaç var ve aileler bunu destek olarak kullanıyor. Tabii ki hiçbir çocuk ailesine, anne babasına 200 lira için buna tamah etmez. Zaten bu olmasa da bakacaklar ama devlet de bu şekilde bir destek vererek onları özellikle belli kesimlerde önemli bir destek hâline getirebiliyor. Ben bunu kendi gözlemimden paylaşmak istiyorum. Tabii, sistemi daha iyi hâle getirebiliriz. Bunu da el birliğiyle yapabiliriz bu oran keşke 200 değil de 2-3 katına çıksa. Bunları da süreç içinde hep birlikte değerlendirelim.
Ben sadece kendi deneyimimi paylaşmak istedim.
Teşekkür ederim.