| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/694) (Alt komisyon metni) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 01 .04.2016 |
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Şöyle: Yani sayın vekilimizin buradaki yaptığı haklı eleştiri, normalde ilgili kanun maddelerinde düzenlenmesi gerekiyor ama teamülde ve zaman zaman aslında buradaki uygulamada olduğu gibi bir başka kanunda da atıf yapmak suretiyle tedbir yani yollamada bulunduğumuz hükümler var ama kanun yapma tekniği bakımından söylediğiniz husus doğru bir husus. Ama burada idare anladığım kadarıyla, yasal düzenleme hazırlığı yaparken belki şu öne çıkarılabilir: Burada esas önemli olan terörizmin finansmanı suçuyla mücadelede alınacak tedbirleri bu madde içerisinde görmek çünkü madde terörizmin finansmanı suçunu düzenliyor ve orada da özellikle hem kanunun 4'üncü maddesinde terörizmin finansmanı suçu için ceza olarak ne öngörüldüğü belirtiliyor hem de Sayın Vekilim, özellikle yine 4'üncü madde içerisinde bu fiille ilgili olarak birtakım ilave tedbirler de kanunda öngörülmüş, bunlar ilave ediliyor ama temelde eleştiri haklı bir eleştiri.
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Yok, şunu...
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Siz "İlgili maddelere gidip yazılmalıydı..."
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Yok, şöyle söyleyeyim, belki tam anlatamamış olabilirim, arkadaşlara da tekrar söyleyeyim:
Arkadaşlar, CMK 133, başlık "Şirket Yönetimi İçin Kayyım Tayini" Yani, karambolde belki tam dinlememiş olabilirsiniz, bir daha söylüyorum; başlık "Şirket Yönetimi İçin Kayyım Tayini", sizin maksadınızın hasıl olması için söylüyorum, (a) bendinde "Türk Ceza Kanununda yer alan..." şunlar, şunlar, şunlar, (b) Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Kanununda tanımlanan silah kaçakçılığı (madde 12) suçları, (c), (d) diyor. Burada (e)'den sonra (f) deyip, yani, Terörizmin Finansmanının Önlenmesi Hakkında Kanun'da, bilmem nerede belirtilen diye buraya saymamız lazım diyorum, karşılıklı burayı referans göstererek. Burada yok. Yani "O hükümler uygulanır." dediğiniz zaman diğer bir boşluk oluşabilir yarın. "Onu emsal alarak biz kayyum atayacağız." demek başka bir şey. Amacınızı anladım ama burada sayılmayan bir suçtan dolayı siz orada kayyum atıyor durumuna düşeceksiniz. Yani, belki her iki kanunda da düzenleme gerekebilir. Terörle Mücadele Kanunu'nda söyleyip sanki burada da bir düzenleme gerekir gibi geliyor. Diğer maddelerle aynı olduğu için söylemiyorum, bir tanesine bakarsak anlarız diye düşünüyorum.
MEHMET ŞÜKRÜ ERDİNÇ (Adana) - Mehmet Bey, doğru söylüyorsunuz. Burada herhâlde arkadaşlar bu teklifi hazırlarken, bu tasarıyı hazırlarken bu maddede şöyle düşünmüşler: Yani, 5 ayrı maddede düzenleme yapmak yerine tek maddeyle atıf yaparak çözelim demişler. Sizin dediğiniz şey de olabilir, doğrudur.
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Ama ya, o güzel de işte, sonra sıkıntı oluyor. Burada böyle yapıyoruz, aşağıda hepsini... Örnek söyleyeyim, belki arkadaşlar tam şey yapmamış olabilir.
Ben çekeyim sizin hepinizi ya, burada sorun yok, ben kefil olurum ya. Sayın bakanlar burada, Başbakana söylerler herhâlde yani, kimin çalıştığını en çok Maliye Bakanımız görüyor, sorun yok.
MEHMET ŞÜKRÜ ERDİNÇ (Adana) - Biz de şahidiz sizin çalıştığınıza.
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Arkadaşlar, aynı şey aceleyle geçirelim derken aynı yönetmelikle ilgili, aynı düzenlemelerle ilgili şeyler yapılıyor. İçişleri Komisyonunda ben kendim yaşadığım için, 48 madde çabuk bitsin diye... Ama İç Tüzük'e göre ve kanun yapma tekniğine göre bunlar ayrı şeyler olduğu için ayrı yerlerine girmesi lazım. Bir şey olmaz, zaten bu torbayı iyice temel kanun yapıyorsunuz. Sadece 3 tanede en fazla önerge gelir. Yani maddelendirme olmadığı için bölümün içerisinde çok fark etmez, yarın ama boşluk doğarsa... Bakın, buraya yazdınız diye, sonra "Kanunen orada sayılmadı." derlerse benden günah gitti. Diyorlar ya, onu söyleyen gitti artık, ben söyleyeceğimi söyledim.
MEHMET ŞÜKRÜ ERDİNÇ (Adana) - Sayın Başkanım, Adalet Bakanlığından kimse var mı? Sayın Başkanım, Adalet Bakanlığından bu konuda bir şey alsak...
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Şöyle: Zaman zaman her iki uygulamanın da yapıldığını biliyorum. Yani başka kanunlarda da bazen asıl kanunda düzenleme yapmayıp bir başka kanunda o kanuna atıf yaptığımız yasal düzenlemeler de yapıyoruz ama kanun yapma tekniği bakımdan Sayın Başkanım, şimdiki uygulamanın asıl kanunda düzenleme yapmak olduğunu kabul etmek gerekir. Çünkü şu anda bu 133'üncü maddeye bakan uygulamacı bu hükmün terörizmin finansmanı suçunda uygulanacağını düşünmeyecek orada yani uygulamada.
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Bakın, ben tam okuyayım mı 4'üncü şeyi, başlarken: "Bu madde hükümleri ancak aşağıda sayılan suçlarla ilgili olarak uygulanabilir."
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Doğru, doğru.
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Şimdi, orada sayılmamış. Bu maddeye referans yapman bir şey ifade etmiyor ki orada sayılmayan bir suçu... Tam tersine, adamların kurtulmasına vesile olursunuz. Paralellerin kayyum işiyle ilgili getiriyorsanız bunu, gelen şeyleri bir araştırın.
HAMZA DAĞ (İzmir) - Savcı oraya bakacak.
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Ben savcı olsam bundan dolayı soruşturma açmam, görevsizlik...
HAMZA DAĞ (İzmir) - Ya, açar da...
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Açmayabilir, kimse bir şey diyemez yani.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Yok, şöyle...
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Burada sayılmıyor çünkü. Siz de buraya referans ediyorsunuz. Bu maddeye referans ettiğimiz için bakarım, burada terörün finansmanıyla ilgili bir şey yok. Adamın devlet sırları, ateşli silahla kaçakçılıkla mücadelede bir şey varsa...
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Yalnız, şöyle Sayın Vekilim: Burada kayyum tayini bu Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu'ndaki usule tabi. Yani burada mahkeme kararı gerekiyor. İlgili, diyelim ki terörizmin finansmanı suçu bağlamında bu tedbirin alınmasını isteyen savcılık zaten yasal dayanak olarak tek başına 133'ü göstermeyecek, bu terörizmin finansmanı suçunu düzenleyen kanunu yasal dayanak maddesi olarak gösterecek, "bunun 4'üncü maddesinin (7)'nci fıkrasının (a) bendi" diyecek yasal dayanak olarak, savcılık mahkemeye müracaat ederken. Hâkim önüne dava geldiğinde öncelikle bu kanun maddesine bakacak yani Terörizmin Finansmanının Önlenmesi Kanunu'nun bu maddesine bakacak, bu maddeden de öbür maddeye bakacak. Yani eleştiride haklısınız ama...
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Neyse ben vazgeçtim.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Yok, yok, şöyle...
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Buraya referans veriyorsunuz. Burada yok.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Veriyoruz da yok, şöyle: Burada savcı, hâkime kayyum tayiniyle ilgili talepte bulunurken savcılık talepnamesinde doğrudan doğruya Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu 133'üncü maddesini yasal dayanak olarak göstermeyecek, Terörizmin Finansmanı Kanunu'nu yasal dayanak olarak gösterecek.
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Peki, 4'üncü maddede ne diyor?
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Şunu söylemiş oluyoruz: Şimdi, madde 26'yı yeni hâliyle ilgili maddeye yerleştirirsek terörizmin finansmanı suçu madde 4: Biz oraya şimdi (6)'ncı fıkradan sonra gelmek üzere yeni bir fıkra ekliyoruz ve o fıkrada diyoruz ki: "Bu suç bakımından... Yani Terörizmin Finansmanı Kanunu'nun 4'üncü maddesinden bahsediyorum, oraya eklediğimiz fıkrayla diyoruz ki: "Bu suç bakımından 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 133'üncü maddesinde yer alan şirket yönetimi için kayyım tayini tedbirlerine ilişkin hükümler uygulanabilir." diyoruz. Dolayısıyla savcılık, mahkeme, talebini sunarken dayanak olarak doğrudan doğruya bu kanunun 4'üncü maddesinin (7)'nci fıkrasının (a) bendini gösterecek.
MEHMET GÜNAL (Antalya) - Neyse ben söyleyeceğimi söyledim de...
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Ama şeyde haklısınız.